اصول بدنسازی بانوان

 اصول بدنسازی بانوان

اصول بدنسازی بانوان

اصول بدنسازی بانوان، شیوه و نحوه بدنسازی بانوان با کمی تفاوت بسیار شبیه به بدنسازی آقایان است.

باور اشتباهی که بین مردم وجود دارد اینست که بانوان باید تمرینات سبک انجام دهند تا اندام آنها شبیه به اندام آقایان نشود.

در سالیانی نه چندان دور ورزش بانوان فقط به ورزش‌هایی مانند رقص و ایروبیک تشبیه می‌شد.

کم‌کم ورزش بانوان به سمت وزنه‌ّای دمبل و همانند آن روی آورد اما همچنان باور غلط در ذهن اکثریت باقی مانده است.

 

رشد اندام بانوان با آقایان فرق دارد

دلیل اصلی این موضوع که عملکرد خانم‌ها با آقایان فرق دارد بدلیل رشد متفاوت اندام آنها است. عواملی چون تعادل و انعطاف در خانم‌ها بیشتر و در مقابل عوامل قدرتی و هوازی در آنها کمتر است. همچنین خانم‌ها ظرفیت ریکاوری سریعتری دارند و دیرتر خسته می شوند.

 

تمرینات مخصوص خانم‌ها و آقایان

با توجه به این موضوع که رشد اندام بانوان و آقایان متفاوت است اما دلیل نمی‌شود که خانم‌ها بخواهند فرم خاصی را پیروی کنند بلکه منظور اینست که باید تمرینات مختص هر شخص را انجام داد.

 

اصول بدنسازی بانوان – تمرینات سنگین با تکرار زیاد

اکثریت خانم‌ّ‌ها دارای فیبرهای عضلانی کند اقباض هستند. این فیبرهای عضلانی رابطه مستقیمی با خستگی دارند و هرچه تعداد آنها بیشتر باشد بدن دیرتر به خستگی می‌رسد. پس همین موضوع دلالت می‌کند براینکه بانوان می‌توانند تمرینات سنگین‌تر با تعداد تکرار بیشتر را انجام دهند.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بهتر است بانوان تمرینات سنگین‌تر با تکرار کم‌تر را انجام دهند تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

استراحت در بدنسازی
خواندن

 

اصول بدنسازی بانوان – ورزش هوازی برای بانوان

همان عواملی که باعث سازگاری بیشتر بدن خانم‌ّها با تمرینات سنگین است همان عوامل باعث می‌شود که در ورزش های استقامتی و هوازی مانند شنا، پیاده‌روی،‌دوچرخه سواری و این گونه ورزش‌ها بدن آنها سازگارتر باشد.

همچنین از لحاظ روحی انجام تمرینات هوازی کمک بسیاری به آنها می‌کند. پس بهتر است حداقل ۲-۳ بار در هفته تمرینات هوازی را داشته باشند. فیبر عضلانی کند انقباض باعث می‌شود بانوان در یوگا و رقص نیز بهتر از اقایان باشند.

 

سخن پایانی

برای اینکه به اندام دلخواهتون برسید باید صبور باشید. این امر بطور کوتاه مدت چندهفته‌ای امکان‌پذیر نیست و نیاز به صبر و حوصله دارد. تنها راه موفقیت اینست که بطور مداوم و پی‌در‌پی برنامه‌ریزی کنید و به ورزش بپردازید و از غذاهای مضر برای تمرین دوری کنید.

 

شما برای خرید انواع تجهیزات ورزشی و کفپوش می توانید از فروشگاه آنلاین پالس اسپرت استفاده کنید.
برای ورود به فروشگاه کلیک کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

پالس اسپرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *