لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس و قیمت

 لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس و قیمت

لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس

لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس :

آیا پیدا کردن بهترین تجهیزات از چندین مارک و تنوع وسیع قیمت برای شما کار سختی نیست؟

سوالی دیگری که پیش می‌آید این است که اصلا چند دستگاه بدنسازی وجود دارد و در نهایت کدام را بخریم؟ راه حل شما اینجاست!

جایی نروید، در این مقاله ما لیست تجهیزات بدنسازی را با بصورت کامل ارائه می‌دهیم.

امروزه جوانان علاقه زیادی به مراکز تناسب اندام و ورزش دارند. عمدتا بازیکنان ورزشی و افراد مشهور در حوزه فیلم و سینما الهام بخش اصلی آن‌ها هستند. میلیون‌ها نفر از آن‌ها دیوانه می شوند تا برای ورزش در باشگاه بروند. این وسواس برای پیوستن به یک مرکز بدنسازی فقط برای تناسب اندام نیست، بیشتر برای حفظ سطح آنها در جامعه و خودنمایی است. به عنوان مثال جوانان دوست دارند عکس‌های خود را با تجهیزات بدنسازی و اندام خوب در رسانه‌های اجتماعی بارگزاری کنند. امروزه صنعت بدنسازی بسیار در حال رشد است. حتی بیشتر حق امتیازهای بین المللی تناسب اندام و باشگاه بدنسازی وارد بازار تجارت بدنسازی در سطح جهان می‌شوند تا سود این صنایع رو به رشد بدنسازی را جمع آوری کنند.

معیار تجهیزات بدنسازی

برای داشتن سالن بدنسازی خود بسیار مهم است که ابتدا همه معیارها و جزئیات سرمایه گذاری را بدانید. بسیاری از شرکت‌ها و مکان‌ها هستند که تقلب می‌کنند و برخی محصولات اشتباه را می‌فروشند. همچنین، می‌توانید با مکان‌های زیادی مواجه شوید که پول زیادی برای باز کردن سالن بدنسازی می‌گیرند اما در نهایت هیچ کاری انجام نمی‌دهند. شما باید از همه این اقدامات کلاهبرداری آگاه باشید. در ابتدا برای خرید بهترین تجهیزات باید در مورد مارک‌های سازنده بدانید و سپس تجهیزات را از آن‌ها خریداری کنید. اما کدام تجهیزات را بخریم؟ برای افتتاح سالن‌های ورزشی تنها یا چند نفر، چگونه میتوان تشخیص داد که کدام تجهیزات بهترین است؟

ابتدا، یک برنامه کامل برای شروع یک تجارت بدنسازی در محل مورد نظر خود تهیه کنید. سپس فقط به دنبال آن بروید! این برنامه ریزی تجاری سودآورترین تجارت در بازار امروز است. قبل از شروع یک تجارت بدنسازی تجاری یا سالن بدنسازی خانگی، باید اطلاعاتی در مورد تجهیزات بدنسازی داشته باشید. در این مقاله میتوانید همه جزئیات نام تجهیزات بدنسازی A تا Z را پیدا کنید.

تجهیزات بدنسازی:

لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس
  1. نیمکت قابل تنظیم ( Adjustable Bench )

نیمکت قابل تنظیم یکی از تجهیزات ضروری بدنسازی است که باید در باشگاه بدنسازی خود داشته باشید. دارای یک حالت صاف، شیب دار و سقوط کننده است که در آن می‌توانید به طور کامل شش حالت مختلف را برای گرفتن یک ائتلاف ثابت داشته باشید ، الگوی فلزی لوله‌ای قوی باعث می‌شود این تجهیزات فوق العاده محکم و خود مونتاژ شود که به الگوی کاملاً تاشو و قابل حمل مقاوم در برابر تراشه پیچیده شده است. پودر اپوکسی و اینها روکش و محکم ساخته شده‌اند که می‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

نیمکت‌های وزنی برای طیف وسیعی از تمرینات از جمله پرس نیمکت، تمرینات شکمی و غیره استفاده می‌شود، همچنین برخی از آن‌ها دارای قاب نیمکت فولادی هستند، بنابراین می‌توانید آنها را بلافاصله برای پرس نیمکت نیز استفاده کنید.

 

برای خرید و دیدن قیمت نیمکت قابل تنظیم بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

لیست کامل دستگاه های بدنسازی به همراه عکس
  1. پایه هالتر (  Barbell Stand )

هالتر نیز یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم بدنسازی است. در بدنسازی، تمرینات وزنه برداری، تناسب اندام و ورزش استفاده می‌شود. پایه هالتر ( Barbell Stand ) نوار بسیار بلندی دارد. در هر دو انتها این دستگاه، وزنه‌ها به هم وصل هستند. قیمت آن از 25 دلار شروع می‌شود. به توجه به مارک‌ این دستگاه قیمت تغییر میکند.

 

برای خرید و دیدن قیمت پایه هالتر بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی
  1. دستگاه سیم کش دو طرفه ( Cable Crossover Or Functional Trainer )

سیم کش دو طرفه یا کراس اوور کابل تجهیزاتی است که با استفاده از این دستگاه متیوانید عضلاتی بزرگتر و قویتر داشته باشید. عمدتا در تمرینات ساخت عضلات قفسه سینه و بالای بدن استفاده می‌شود. این ورزش و تمرین برای مبتدیان در حین تمرین بسیار خسته کننده و عین حال سخت است. شما می‌توانید آن را بدون پوشش تقریبا 500 دلار خریداری کنید و در صورت نیاز به پوشش 20 دلار اضافی باید بپردازید. اما برای مارک‌های مختلف محدوده قیمت قطعا تغییر پیدا میکند.

 

برای خرید و دیدن قیمت پایه دستگاه سیم کش (کراس اوور) بر روی این قسمت کلیک کنید.

  1. قفسه دمبل‌ها ( Dumbells Stand )

قفسه‌های دمبل را می‌توان به راحتی در مرکز اتاق یا روی دیوار کنار هم قرار داد. می توانید دمبل‌ها را به درستی در این پایه نگه دارید. اگر از این قفسه‌ها استفاده نمی‌کنید ممکن است در قرار دادن آن به مشکل برخورید، بنابراین این یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم برای بدنسازی قفسه دمبل‌ها است. این قفسه‌ها دارای فولاد سنج است که بسیار سنگین است و با جوشکاری‌های قوی‌ای که انجام شده است برای ایمنی مصرف کنندگان میتوانید بسیار مفید باشد.

 

برای خرید و دیدن قیمت قفسه دمبل بر روی این قسمت کلیک کنید.

  1. پرس نیمکت ( Decline Brench Press )

این یک تمرین بسیار عالی برای عضلات پایین سینه است. به تقویت قسمت فوقانی بدن کمک می‌کند. در این نیمکت نشینی، می‌توانید با هالتر تمرین کنید. این دما 15 تا 20 درجه کاهش می یابد. در شیب رو به پایین، این زاویه عمدتا قسمت بالایی بدن را قرار می‌دهد که هنگام فشار دادن برخی وزنه‌ها و حرکت بالاتر از بدن به فعال شدن عضلات زیرین کمک می‌کند. محدوده قیمت این دستگاه از 120 دلار شروع می‌شود.

 

برای خرید و دیدن قیمت پرس نیمکت بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. ورزش توپ ( Exercise Ball )

توپ ورزش یا یوگا با الاستیک بسیار نرم ساخته شده است که عمدتا قطر آن 35 تا 85 سانتی متر است. این توپ توخالی با هوا پر شده است. اگر ساقه سوپاپ را بردارید ، فشار هوا تغییر می‌کند و سپس می توانید اجازه دهید تا توپ تخلیه شود یا آن را با هوا پر کنید. با توپ‌های ورزشی میتوایند ورزش‌های سبک مثل حرکات یوگا و یا حرکات استقامتی انجام دهید.

 

برای خرید و دیدن قیمت توپ ورزش بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. پرس نیمکت تخت ( Flat Bench Press )

پرس نیمکت تخت کاملا کوتاه است. برای هر نوع ورزش در قسمت بالای بدن بهتر است. عمدتا برای تمرینات قفسه سینه مناسب است. با این پرس نیمکت، باید پشت را صاف نگه داشت نه در وضعیت قوس. قیمت این دستگاه در بازار از 120 دلار شروع می‌شود.

 

برای خرید و دیدن قیمت پرس نیمکت تخت بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. دستگاه روئینگ حرفه‌ای ( Indoor Rower )

این دستگاه قایقرانی از تجهیزاتی است که اساساً برای تحریک فعالیت‌هایی شبیه قایقرانی در تمرین استفاده می‌شود.

بهترین تمرینات برای فرم دهی بدن بانوان
خواندن

 

برای خرید و دیدن قیمت روئینگ حرفه‌ای (دستگاه قایقی بدنسازی) بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

 

  1. پرس نیمکت شیب دار ( Incline Bench Press )

این پرس نیمکت شیب دار کاملاً شبیه نیمکت پرس معمولی است. فرد باید در زاویه 45 درجه قرار گیرد. این به رشد عضلات بالای قفسه سینه کمک می‌کند و همچنین به ایجاد عضلات وسیع و شانه کمک می‌کند. این دستگاه نسبت به دستگاه تخت استاندارد قابل استفاده‌تر می‌باشد. قیمت این دستگاه از حدود 120 دلار شروع می‌شود.

برای خرید و دیدن قیمت پرس نیمکت شیب دار بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

لیست کامل دستگاه های بدنسازی
  1. سیم کش زیر بغل ( Lat Pulling Down )

تجهیزات لات داول برای ورزش بدنسازی شما بسیار ضروری است. این عمدتا برای توسعه ماهیچه‌های شما طراحی شده است. این دستگاه به انجام کلیه عملکردهای کتف همراه با چرخش رو به پایین با امتداد و افزایش مفاصل شانه کمک می‌کند. قیمت آن 400 دلار  و در صورت نیاز 80 دلار اضافی برای پوشش‌ها شروع می‌شود.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه سیم کش زیر بغل بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

قسمت دوم 

  1. دمبل‌های LKey ( LKey Dumbbells )

تقریباً از اولین وسایلی که افراد برای شروع بدن سازی به آن فکر میکنند دمبل‌ها هستند. این دمبل‌ها اساساً از بیست کیلوگرم و بیشتر حتی تا 200 کیلوگرم میتواند باشد. این دمبل‌ها میتواند بهترین روش برای تمرین ورزشکاران باشد. شما می‌توانید وزن قابل تنظیم را با آن توجه به نیاز خود دریافت کنید. با توجه به انتخاب شما، می‌توانید از آن دمبل‌ها استفاده کنید.

 

برای خرید و دیدن قیمت دمبل بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. دستگاه اسکات هاک ( Leg Press Hack Squad Hammer )

این دستگاه از چندین حرکت پرس برای ورزش‌های مختلف افراد ساخته شده است. این ضربه چکش اسکوات پرس پا مخصوصاً برای آموزش عملی است که دستگاه‌های مختلف در واقع از آن مراقبت نمی‌کنند. ارتباط مستقیم روی میله‌های راهنما یک حرکت فوق العاده ثابت را ارائه می‌دهد. دسته‌های کششی ساده و رو به بیرون به همه ورزشکاران کمک می‌کند تا شروع و پایان مناسب را تنظیم کنند. قیمت آن عمدتا از 370 دلار شروع می‌شود ولی البته بستگی به مارک‌های مختلف و کیفیت مواد دارد.

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه اسکات هاک بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

  1. دستگاه مخصوص پشت ران به صورت خوابیده  ( Leg Curl Extension )

کشش ساق پا عمدتا به کشش عضلات همسترینگ کمک می‌کند. این دستگاه مانند برخی تمرینات دیگر نیست که به شما امکان می‌دهد مفصل ران و زانوها را همزمان تقویت کنید. عمدتاً تعادل کامل بین پاهای عقب و جلو را تضمین می‌کند. در زیبایی، این تعادل بسیار ضروری است، اما برای پیشگیری از آسیب، ممکن است کار ساز باشد. اگر این مفاصل با یک طرف بدون توجه مناسب کار کنند، می‌توانند آسیب و عدم تعادل در ماهیچه‌ها را ایجاد کنند. هزینه آن به طور کلی 400 دلار بدون پوشش است.

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه پشت پا خوابیده بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

  1. میله المپیک ( Olympic Bar )

محدوده شروع قیمت‌های میله‌های المپیک 180، زیر یک دلار است. این میله‌ها دارای چندین طول از جمله 35ft*348 ، 6ft*4 ، 3ft*1 ، 4ft*2 و غیره است. از فلز خام 7.2 فوت به طول 2.2 متر، وزن و طول 20 کیلوگرم ساخته شده است. انتهای بیرونی آن 2.0 قطر یا 50 میلی متر است و بخش گرفتن 1.1 قطر 28 میلی متر و طول 1.31 متر دارد.

برای خرید و دیدن قیمت میله هالتر بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. نیمکت واشداری ( Preacher Curl Bench )

این نیمکت عمدتا برای افرادی طراحی شده است که می‌توانند با قرار دادن بازوها روی سطح صاف که عمدتا پایین می‌آید، بشینند. با استفاده از این نیمکت، آن‌ها همچنین می‌توانند از انواع مختلف وزنه استفاده کنند. بدون پوشش، محدوده قیمت از 400 دلار شروع می‌شود و برای پوشش 80 دلار اضافی میتوانید پرداخت کنید.

برای خرید و دیدن قیمت نیمکت لاری بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

  1. دمبل‌های روکش پلاستیکی ( Rubber Coated Premium Weight )

این دمبل‌های 5 تا 200 کیلویی با روکش لاستیکی دارای دو نوع هستند. این ترکیب از ابزارهای بدنسازی برای یک تمرین کامل بهترین است. برای عضله سازی کامل با دوام بالا و همیشگی، این دمبل‌ها جز بهترین‌ها هستند. قیمت اولیه آن حدود 200 دلار است اما از مارک به مارک دیگر میتواند قیمت تغییر کند.

 

برای خرید و دیدن قیمت دمبل با روکش پلاستیکی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. دستگاه اسمیت ( Smith Machine ]

این دستگاه اسمیت نوع دیگری از دستگاه های وزنه برداری است که عمدتا برای بلند کردن وزنه استفاده می‌شود. دارای هالتر است که اساساً در ریل‌های فولادی ثابت است و فقط برای حرکات عمودی-عمودی مجاز است. این نوع ماشین‌های اسمیت دارای هالترهای تعادل هستند. محدوده قیمت از 400 دلار شروع می‌شود.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه اسمیت بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. پایه صفحه وزنه ( Weight Plate Stand )

پایه‌های وزنه‌ها، وزنه‌های المپیک را به ارتفاع 2 اینچ از سطح زمین حفظ می‌کند و از خطرات اشتباه جلوگیری می‌‌کند و تغییرات ساده پوشش را امکان پذیر می‌کند. این 4 گیره ذخیره سازی بیرونی و 2 گیره مخزن را در قسمت وسط برای شیشه‌های کوچک نشان می‌دهد. این چارچوب قاب A قادر است وزنه‌ها را پخش کند و قسمت‌های وسیع زمین از شیب دار قفسه جلوگیری میکند. بافت مشکی مطلوب اکثر تمرینات را به طور کامل تکمیل می‌کند. قیمت آن از 50 دلار شروع می‌شود و به مارک‌های مختلف بستگی دارد.

 

برای خرید و دیدن قیمت پایه صفحه وزنه بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. تردمیل ( Treadmill )

تردمیل در جز اولین وسیله‌های لیست تجهیزات بدنسازی است. زیرا مهمترین تجهیزات برای همه سالن‌های بدنسازی است. انواع و اقسام تردمیل‌ها برای سالن‌های بدنسازی یک نفره و چند ایستگاهی وجود دارد. اینها عمدتا برای مصارف سنگین و تجاری طراحی شده‌اند. دسته‌های آن برای گرفتن بسیار راحت است. وزن آن 180 تا 200 کیلوگرم است. تردمیل عمدتا نوعی وسیله است که اساساً برای دویدن، بالا رفتن یا راه رفتن هنگام ایستادن در یک نقطه استفاده می‌شود. تردمیل‌ها در واقع قبل از پیشرفت موتورهای قدرتمند افتتاح شده‌اند تا توانایی انسان را در انجام کارها محدود کنند، این نوع از تردمیل‌ها توسط شخصی که بر روی تردمیل قدم می‌زنند. پس از مدتی، نوع و ویژگی‌های آن تغییر کرده است و در حال حاضر بهترین تجهیزات تناسب اندام برای کسانی است که سخت کار می‌کنند و با دویدن سرعت روزانه کالری اضافی را می‌سوزانند. برای استفاده تجاری و خانگی هر دو، تردمیل نقش حیاتی در صنایع تجهیزات بدنسازی دارد.

راهنمای خرید تجهیزات بدنسازی خانگی
خواندن

 

برای خرید و دیدن قیمت تردمیل بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. دوچرخه ورزشی ( Gym Bike )

همه دوچرخه‌های بدنسازی اساساً برای مصارف خانگی و تجاری استفاده می‌شوند. دوچرخه ثابت که به عنوان دوچرخه ورزشی یاد می‌شود، دسته‌ای از تجهیزات است که عمدتاً برای اهداف تمرین، استفاده می‌شود. این دستگاه شامل پدال، زین  و چندین جنبه از فرمان است که درست مانند یک دوچرخه (تمرینی) چیده شده است. دوچرخه ورزشی در اصل نوعی تجهیزات ورزشی است که مربوط به دوچرخه بدون چرخ آن است. این دستگاه نیز برای تطبیق یک دوچرخه معمولی برای تمرین ثابت با قرار دادن آن روی مربی یا غلتک دوچرخه محتمل است. دوچرخه سواران دونده برای گرم کردن قبل از تمرین یا مسابقه با ماشین‌های خود در مکان‌های سرپوشیده از مربیان و غلتک‌ها استفاده می‌کنند.

برای خرید و دیدن قیمت دچرخه ورزشی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

  1. دستگاه الپتیکال ( Elliptical trainer )

دستگاه الپتیکال اساساً برای استفاده تجاری ساخته شده است. برای ورزشگاه‌های خانگی، در واقع استفاده نمی‌شود. این دستگاه می‌تواند حداکثر 140 کیلوگرم وزن داشته باشد. برای سوزاندن کالری میتواند برای شما بسیار مفید باشد و برای ماهیچه‌های بالای قفسه سینه و شانه بسیار مفید است. می‌تواند چندین ویژگی مانند زمان و فاصله را اندازه گیری کند. که میتواند شامل نبض دست باشد و به راحتی روی نرده‌ها قرار گیرد. صندلی‌ها بسیار راحت هستند و برای تمرین در افراد در هر سنی از نوجوانان تا افراد مسن بسیار مفید است.

 

برای خرید و دیدن قیمت الپتیکال بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه اچ پایین (Low Row)

این دستگاه بدنسازی معروف به دستگاه اچ پایین جهت پرورش، فرم دهی و تقویت عضلات پشت و جلو بازو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورزشکار با تمرین بوسیله این دستگاه می‌تواند فشار کنترل شده و یکنواختی به عضلات پشت و جلو بازو، عضلات زیر بغل، عضلات ناحیه پشت، بخش پایینی ذوزنقه، عضلات شانه و عضلات سینه وارد کند.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه اچ پایین بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه اچ بالا (Row)

این دستگاه بدنسازی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات ورزشی موجود در باشگاه بدنسازی بشمار می‌رود. با تمرین اصولی بوسیله این دستگاه ورزشکار می‌تواند عضلات زیر بغل را به صورت موثر تقویت نماید. این دستگاه فشار را از کمر و ستون فقرات می‌گیرد و طراحی آن بصورتیست که تمام تمرکز آن بر روی تقویت و اعمال فشار به عضلات پشت و زیر بغل باشد. با استفاده از آن ورزشکار می‌تواند عضلات ذوزنقه‌ای، متوازی‌الاضلاع، دلتوئید خلفی و پشتی بزرگ را تقویت کند.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه اچ بالا بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

دستگاه بدنسازی پرس بالا سینه

دستگاه بدنسازی پرس بالا سینه (High chest press machine)

این دستگاه از جمله تجهیزات ورزشی وزنه آزاد در باشگاه بدنسازی بشمار می‌رود. ارتفاع صندلی آن قابل تنظیم با توجه به فیزیک فرد است. این دستگاه جهت افزایش حجم عضلانی سرشانه‌ها و پشت بازو مورد استفاده قرار می‌گیرد. خوب است بدانید که تمرین با این دستگاه به تمام عضلات بالاتنه فشار وارد می‌کند و در واقع تقویت کننده بالاتنه محسوب می‌شود.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه پرس سینه بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

دستگاه بدنسازی پرس سرشانه

دستگاه بدنسازی پرس سرشانه (Shoulder Press)

یکی از معروف‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات ورزشی که در هر باشگاه بدنسازی وجود دارد، دستگاه بدنسازی پرس سرشانه می‌باشد. این دستگاه با حفظ کردن فشار بر روی عضلات سرشانه و اعمال فشار زیاد به ستون فقرات سبب رشد یافتن و تقویت عضلات سرشانه می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان عضلات دلتوئید قدامی، عضله دلتوئید جانبی، سه سر بازو، ذوزنقه‌ای و بخش بالایی عضله سینه‌ای بزرگ را تقویت کرد.

 

برای خرید و دیدن قیمت دستگاه پرس سرشانه بدنسازی بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

 

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه پرس سینه (Chest Press)

برای افزایش انعطاف و تقویت عضلات سینه‌ای بزرگ معمولا از دستگاه پرس سینه استفاده می‌کنند. این دستگاه یکی از تجهیزات ورزشی وزن آزاد بشمار می‌رود. نتیجه تمرین با این دستگاه تقویت و افزایش انعطاف عضلات سینه‌ای بزرگ، عضلات دلتوئید، شانه‌ها، پشت، سه سر بازو و پشت بازو است. این دستگاه هم در تقویت موثر است و هم در افزایش حجم.

دستگاه لت بدنسازی

 

دستگاه لت بدنسازی (Lat Pull Down)

یکی از دستگاه‌های دیگری که بصورت وزن آزاد است و از آن می‌توان برای تقویت عضله لاتیسموس دورسی یا لت استفاده کرد، دستگاه لت نام دارد. ورزشکار با انجام تمرینات دستگاه لت بدنسازی می‌تواند عضله لت، عضله پشتی بزرگ، عضه دلتوئید خلفی، عضلات زیر بغل و جلو بازو را تقویت کند و بر حجم عضلات پشت بیافزاید. البته این دستگاه بدنسازی بر عضلات سینه نیز تا حدودی اثر می‌گذارد.

دستگاه تی بار

دستگاه تی بار (T-Bar Row)

دیگر دستگاه وزن آزادی که در باشگاه بدنسازی از اهمیت بالایی برخوردار است، تی بار نام دارد. این محصول ورزشی برای تقویت و افزایش عملکرد عضلات میانی و بالایی کمر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه علاوه بر آن می‌تواند عضلات دوسر بازویی، عضلات لت، عضلات کمر، گردن و شانه را نیز تقویت کند. اگر بخواهید عضلات زیر بغل و پشت را حجم بدهید تمرین با این دستگاه به شما توصیه می‌شود.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

رک باربل (Rack Barbel)

رک باربل از جمله تجهیزات و امکانات نظم دهنده‌ای است که باید در هر باشگاه بدنسازی باشد. این محصول قابل جابجایی است و به دلیل طراحی منحصربفرد از برهم ریختی وزنه‌ها و میل هالتر‌ها جلوگیری می‌کند. این محصول از جنس فوق‌العاده مقاومی تهیه شده و می‌تواند بدون افتادن یا آسیب دیدن وزن ده میل هالتر را تحمل کند.

دستگاه بدنسازی کراس آور

 

دستگاه بدنسازی کراس آور (Cable Crossover)

با استفاده از دستگاه بدنسازی کراس آور می‌توان کشش ثابتی در تمام دامنه حرکات ایجاد کرد. این دستگاه یکی از تجهیزات ورزشی پایه حرکات در باشگاه بدنسازی بشمار می‌رود. این وسیله ورزشی یکی از انواع دستگاه‌های چندکاره بشمار می‌رود و برای سهولت انجام تمرینات در سالن بسیار مناسب است. با استفاده از آن می‌توان عضلات جلو بازو، پشت بازو با سیم کش، عضلات سینه، سرشانه  و سینه را تقویت کرد.

مولتی کراس

مولتی کراس (Multi Cross)

یکی از تجهیزات فوق‌العاده کاربردی، بااهمیت و اثر گذار در باشگاه بدنسازی، دستگاه مولتی کراس است. با داشتن این محصول در واقع یک باشگاه کوچک را خواهید داشت.  با استفاده از آن می‌توان 24 حرکت سبک و سنگین ورزشی را انجام داد. این محصول با توجه به تنوع حرکاتی که در خود جای داده می‌تواند بر تقویت و حجم دادن تمام نقاط بدن موثر باشد.

تفاوت کفپوش و پارکت
خواندن
پارالل بارفیکس

پارالل بارفیکس (barfix parallel)

بارالل بارفیکس یکی از دستگاه‌های پایه و اساسی در هر باشگاه بدنسازی بشمار  می‌رود، با استفاده از این محصول ورزشی می‌توان به خوبی میان تنه و بالاتنه را تقویت کرد. علاوه بر حجم دادن به عضلات میانه تنه و بالا تنه می‌توان با استفاده از این دستگاه ورزشی عضلات پشت و کمر را نیز تحت فشار قرار دارد و به تعادل و توازن رساند. خوب است بدانید که این دستگاه در رفع قوز کمر و چربی سوزی نیز موثر است.

دستگاه باتر فلای

دستگاه باتر فلای (Butterfly)

دستگاه باتر فلای یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و بسیار موثر در تقویت و عضله سازی بالاتنه بشمار می‌رود. اصلی‌ترین عضلاتی که در این حرکت درگیر می‌شوند عضلات سینه هستند. این دستگاه مکانیزم جداسازی دارد و تمام ورزشکاران از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن جهت تقویت عضلات بالاتنه استفاده کنند. البته این دستگاه علاوه‌بر عضلات پشت و سینه، شانه را هم درگیر می‌کند.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه پشت بازو (Machine Tricep Extension)

یکی از دستگاه موثر در تقویت و افزایش عضلات سه سر پشت بازو، دستگاه پشت بازو بشمار می‌رود. این دستگاه یکی از ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات ورزشی در باشگاه بدنسازی بشمار می‌رود. این دستگاه برای تمرین و درگیر کردن عضلات سه سر پشت بازو از سطح متوسط تا شدید مناسب است. بصورت کششی عمل می‌کند و همزمان تو دست و بالاتنه را درگیر خواهد کرد.

دستگاه جلو پا

دستگاه جلو پا (Leg Extension)

بهترین دستگاه جهت افزایش فشار بر روی عضلات جلو پا و تقویت پاها دستگاه جلو پا است. این محصول بصورت تمرکزی بر روی عضلات چهارسر ران کار می‌کند. با استفاده از بالشتک لوله‌ای شکل دستگاه قرار دادن پا‌ها زیر آن و حرکتش به سمت خارج به جلو پا فشار وارد می‌شود و این فشار به عضلات چهارسر ران منتقل خواهد شد.

دستگاه پشت پا

دستگاه پشت پا (Lying Leg Curls)

دستگاه پشت پا نشسته یک محصول کابردی و کاملا موثر در تقویت پاها بشمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه می‌توان عضلات پشت ران یا همسترینگ را تحت فشار قرار داد و تقویت کرد. این حرکت در تمام باشگاه رایج است و یکی از تمرینات با دستگاه کاملا موثر در تناسب اندام و برطرف کردن آسیب‌های مربوط به پا بشمار می‌رود.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه داخل پا (Abductor)

دستگاه داخل پا یکی از تجهیزات موثر باشگاه بدنسازی جهت تقویت و ایجاد توازن بین دو بشمار می‌رود. ورزشکاران از این دستگاه بصورت نشسته استفاده می‌کنند و با استفاده از آن می‌توانند روی عضلات چهار سر ران و کنار شکمی تمرکز کنند. نوع تمرین با این دستگاه قدرتیست و افراد از سطح مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه خارج پا (Adductor Land)

یکی از دستگاه‌هایی موثری که می‌توان بوسیله آن عضلات کشنده نیام پهن را تحت تاثیر قرار داد، دستگاه خارج پا می‌باشد. معمولا این دستگاه مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد. اما بصورت کلی می‌توان با استفاده از آن عضلات خارج و داخل ران را درگیر و تقویت نمود. جالب است بدانید که تمرین پا با استفاده از این دستگاه سبب رفع مشکل پاهای پرانتزی می‌شود.

 

دستگاه زیر بغل اچ

دستگاه زیر بغل اچ (Leverage Iso Row)

دستگاه زیر بغل اچ یکی از دستگاه‌های وزنه آزاد باشگاه بدنسازی جهت تقویت و تمرکز بر عضلات زیر بغل و پشت بشمار می‌رود. این دستگاه نمونه وزن آزاد دستگاه زیر بغل اچ سیمکش است. طراحی این دستگاه به شیوه‌ای صورت گرفته که هیچگونه فشاری به ستون فقرات و کمر وارد نمی‌کند. در مقابل این دستگاه سبب تقویت عضلات پشت و زیر بغل خواهد شد.

دستگاه شکم ریلی

دستگاه شکم ریلی (AbCoaster)

دستگاه شکم ریلی از جمله دستگاه‌های کاربردی باشگاه بدنسازی جهت تقویت و رشد بیشتر ماهیچه‌های بالاتنه بشمار می‌رود. در صورتی که ورزشکار بخواهد تمام تمرکز خود را بر روی عضلات راسته و مورب شکمی بگذارد بهتر است با این دستگاه تمرین کند. درضمن این دستگاه سبب لاغری شکم و دور شکم و پهلو نیز می‌شود.

 

دستگاه کرانچ شکم

دستگاه کرانچ شکم (Abdominal crunch machine)

از جمله دستگاه مفید باشگاه بدنسازی برای کار بروی ناحیه شکم و عضلات راست شکمی دستگاه کرانچ شکم می‌باشد. بیشتر تمریناتی که جهت چربی سوزی و عضله سازی شکم انجام می‌گیرند، حالاتی از کرانچ را در خود دارند. بنابراین با استفاده از دستگاه کرانچ شکم می‌توان عضلات راست و میانی شکم را تقویت کرد.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه فیله کمر (Hyperextensions – Back Extensions)

دستگاه فیله کمر علاوه‌بر اینکه از جمله دستگاه‌های بدون وزنه باشگاه محسوب می‌شود و همه می‌توانند از آن استفاده کنند یک دستگاه جهت بازسازی عضلات نیز بشمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه می‌توان قدرت، انعطاف پذیر و عضلات فیله کمر را تقویت کرد. این دستگاه ساختاری ساده و قابل تنظیم براساس فیزیک بدنی ورزشکار دارد.

دستگاه کات باسن

دستگاه کات باسن (Rear Kick)

این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه بدنسازی بشمار می‌رود و با استفاده از آن می‌توان گروه‌های عضلانی متفاوتی را تقویت کرد. این دستگاه به عضلاتی همچون چهارسر ران، همسترینگ یا پشت ران، عضلات گلوتئال یا سرینی تمرکز دارد و می‌تواند فرم پایین تنه را اصلاح کند. برای تغییر فرم باسن می‌توان از تمرین با این دستگاه نتیجه مطلوب بدست آورد.

دستگاه گلوت

دستگاه گلوت (Glute)

دستگاه گلوت با تمرکز بر عضلات پایین تنه سبب تقویت عضلات باسن و پا می‌شود. دستگاه گلوت از سری دستگاه‌های بسیار کاربردی و موثر در فرم دهی و افزایش سایز باسن بشمار می‌رود. با تمرین بوسیله دستگاه گلوت می‌توانید عضلات پشت پا و باسن را تقویت کرده و مشکلات حرکتی خود را اصلاح نمایید. این دستگاه نقش بزرگی در ایجاد تعادل و توازن در لگن دارد و عضلات گلوتئال را تقویت می‌کند.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

دستگاه مسگری

دستگاه مسگری یکی از دستگاه‌های بسیار ساده اما کاربردی و موثر در باشگاه بشمار می‌رود. این محصول بویژه برای ورزشکارانی که از چربی پهلو رنج میبرند یک وسیله ورزشی اثرگذار خواهد بود. دستگاه مسگری وسیله‌ای کاملا موثر در تحت فشار قرار دادن عضلات کمر و پشت است. با استفاده از این دستگاه همزمان با تقویت عضلات کمر و پشت چربی‌های پهلو ازبین خواهند رفت.

لیست کامل دستگاه های بدنسازی

نیمکت لاری (Larry bench)

نیمکت لاری یکی از انواع تجهیزات کمک تمرینی و تکیه گاهی بدنسازی بشمار می‌رود. ساختاری ساده دارد و برای تکیه دادن جهت انجام حرکات قدرت و اصلاحی بالاتنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا از نیمکت لاری برای انجام حرکت جلو بازو لاری استفاده می‌کنند تا تعادل ورزشکار حفظ شده و فشار بر دو دست یکسان باشد.

شما برای خرید انواع تجهیزات ورزشی و کفپوش می توانید از فروشگاه آنلاین پالس اسپرت استفاده کنید.
برای ورود به فروشگاه کلیک کنید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

پالس اسپرت

1 نظر

  • عالی بود ‌‌متشکرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *